Peak Pilates

Peak Pilates

 

A Pilates-módszer olyan edzésrendszer, melynek hatékonyságát az alapelvek összességének betartása, a rendszeres gyakorlás és a sokféle módon kihívás elé állított TEST-TUDAT-SZELLEM teszi eredményessé.

A Pilates bármilyen életkorban, egészségi állapotban elkezdhető. Éppen úgy tudjuk támogatni a sérülésből rehabilitálódót a betegségből lábadozó vendéget, mint kihívás elé állítani a versenysportolót.

Mi a különbség a Peak Pilates és a többi rendszer között?

Anélkül, hogy részletesen taglalnánk Joseph H. Pilates életét és munkásságát valamint az ő nevével fémjelzett Pilates iskolák irányzatait, elmondhatjuk, hogy a Peak Pilates klasszikus Pilates iskola, mely fontosnak tartja megőrizni Jospeh H. Pilates munkásságnak teljességét, egységét, gondolatrendszerét, alappilléreit. Az eredményességet éppen ez a szigorúan klasszikus elvekre épülő szisztematikus oktatás biztosítja. A Pilates-módszer a test középpontját tartja fókuszban. Legfontosabb célja az un. ERŐKÖZPONT erősítése és nyújtása és innen kiindulva éri el a teljes testet az edzés.

Minden mozdulatot a légzés irányít. Fontos tudnunk, hogy minden eszköz, amit a csoportos órákon illetve a személyi edzésen használunk, Joseph H. Pilates eredeti terveinek követésével készült.(Reformer, Cadillac, Chair, Hordó, stb.) A PeakPilates gépek kényelmesek és könnyen kezelhetőek. Mind a matracos, mind a gépes órákon az eredeti, Joseph H. Pilates által kidolgozott gyakorlatok rendszerét követjük. Mivel a gyakorlatokat sokféle módon variálhatjuk, még csoportos órán is tudunk szintkülönbséget adni, differenciáltan tanítani. Így az sem érzi rosszul magát, aki még csak néhány órán volt vagy épp ez az első Pilates órája, de a sok éve gyakorló is kihívásnak érez minden foglalkozást.

Gépes Pilates személyi edzés

 

Semmi nem lehet olyan hatékony, mint a személyi vagy páros edzés! Az ilyen foglalkozásokon a vendég erősségei, gyenge pontjai, fizikai állapota határozza meg a haladás tempóját, mértékét. Az edzőnek módjában áll a feladatokat a gyakorló egyéni adottságai, céljai alapján egymásra építeni, mely a fejlődés garanciája.

A PeakPilates gépek lehetővé teszik, hogy a vendég az edzés során maximálisan terhelhető legyen, de megvédjük őt a sérülésektől.

Hazánkban elsősorban a matracos Pilates órák terjedtek el, hiszen ezekhez nincs szükség drága és nagy gépekre, adott órán több vendég is gyakorolhat. Joseph H.Pilates, a mozgásprogram megalkotója által létrehozott módszer éppen a komplexitásától zseniális! A gépekkel végzett edzés során a matracos, csoportos órákhoz képest fokozottabban érvényesülnek a módszer előnyei, a gépek segítik a gyakorlatok helyes és hatékony kivitelezését, a foglalkozás minden perce hasznosul. A Peak Pilates oktatók az edzésprogram összeállítását a vendég fizikai állapotának, korábbi sérüléseinek, betegségeinek, a vendég céljainak figyelembevételével, egyénre szabva állítják össze és az edzések során a vendég napi állapotát és terhelhetőségét is figyelemmel kísérik. Az edző a gyakorlás során a vendég mellett marad és segíti, beállítja a mozdulatot, ami a testtudatot is gyorsan kialakítja. A testtudat később bármilyen mozgásforma elsajátításánál nagy segítséget jelent.

A gépekkel végzett Pilates edzés során az alábbi eszközöket használjuk az egyéni igények szerint: Reformer+Matrac, a Cadillac, Chair, Gerinckorrektor. Az eszközöket edzésenként, minden esetben a gyakorló igényeihez, céljaihoz és pillanatnyi állapotához igazítva használjuk, ami az eredményességen túl azt is garantálja, hogy az edzések változatosak, nem unalmas rutint követünk.

A rugók, kötelek, pedálok mozgatása komoly kihívás elé állítja a vendégeket. Az edzés az állóképességet ugyanúgy fejleszti, mint a rugalmasságot vagy az erőt, ebben rejlik a Pilates program komplexitása.

Akár a Reformer, akár a Cadillac, Chair vagy Foot-corrector gépeket vesszük igénybe az edzésünk során, csak a Pilates alapelveket betartva haladhatunk eredményesen! Ehhez nyújt segítséget a Pilates rendszert jól ismerő edző. Ezért termünkben a Pilates gépeken történő edzés kizárólag személyi edző jelenlétében vehető igénybe, egyéni gyakorlásra nincs mód.

MVe Fitness Chair (kiscsoportos székes óra)
Csak a bodyART® MOZGÁSSTÚDIÓ PEST-ben!

A Mve Fitness Chair az erő-, a rugalmasság-, a koordináció- és az egyensúlyfejlesztés kiváló eszköze.

A székes Pilates foglalkozásokon is a hagyományos Pilates alapelvek szerint dolgozunk. A MVe komplett edzésrendszer, szórakoztató és lendületes.

A Peak Pilates a fitnesz termek számára fejlesztette tovább a hagyományos Pilates Chair –t. Ez az óratípus Magyarországon csak a bodyART® MOZGÁSSTÚDIÓ PEST-ben érhető el!

A funkcionális edzésnek ez az új formája mindenki számára izgalmas és változatos kihívást jelent. A MVe Fitness Chair egyedülálló és könnyen állítható rúgós rendszerrel készült, mely támogatásként vagy ellenállásként segíti a Pilates gyakorlatok helyes kivitelezését. A rúgók erőssége állítható, így az órán résztvevők képességei, napi állapota szerint állítjuk be az eszközt, így a gyakorló mindig a napi teljesítménye maximumát érheti el anélkül, hogy túlerőltetni izmait és izületeit.

Az edzésprogram összeállítását szakképzett Peak Pilates edzők végzik. Az edzésterv a vendég fizikai állapotának, céljainak megismerésével kezdődik. Nagyon fontos, hogy alaposan megbeszéljük minden vendéggel, hogy mit vár az edzéstől, miben szeretne változni, hol szeretne javulást, fejlődést elérni, mennyi ideje van a gyakorlásra. Fontos tudnunk minden sérülésről, betegségről, még akkor is, ha az régen történt és már nem okoz problémát!

A gyakorlatok kiválasztása, gép ellenállásának beállítása a Peak Pilates edzők feladata, akik a gyakorlás során a vendégek mellett maradnak és segítenek a helyes mozdulatok elsajátításában.

Csak Te és a gravitáció!

A matracos csoportos órák a Pilates –ként váltak ismerté hazánkban.

Valójában a MATRAC a rendszer alapja. Pilates szerint, azért mondhatjuk, hogy a matracos edzés a legnehezebb, mert ott nincs más csak a gravitáció és Te.

Mindenkinek ajánljuk! Bárki, életének bármelyik szakaszában elkezdheti a gyakorlást. Jó eredményeket lehet ezzel az edzésmódszerrel elérni azoknál, akik betegség vagy sérülés utáni lábadozás után kezdenek ismételten mozogni. Azoknak is bátran ajánljuk ezt a foglalkozást, akik régen nem mozogtak, de érzik, hogy valamit tenniük kell az egészségükért. Az órán halk zene mellett az oktató szemléletesen adja az instrukciókat, úgy, hogy azok is tudják követni azokat, akik nemrégen űzik ezt a sportot és a testtudatuk még nem túl fejlett. Az edző a foglalkozás közben a teremben körbejárva segít, javítja a mozdulatot.

A matracos Pilates edzésen megtanuljuk az alapelveket, megismerjük az un. ERŐKÖZPONTOT, fejlődik a testtudatunk, az erő-rugalmasság, a koordináció. Megtanuljuk kontroll alatt tartani a mozgásunk minden apró mozzanatát. Mindezt a légzésünkkel hangoljuk össze, ami hatékonyabbá teszi az edzést és segíti a koncentrációt.

PeakPilates edzőink, betartva a klasszikus iskola minden szabályát, nagy sikereket érnek el azoknál a vendégeknél, akik ezt a mozgásprogramot választják, és nem sajnálnak időt és erőfeszítést tenni a cél érdekében. Az óráinkon sokféle eszközt használunk (fitball, soft ball, Pilates gyűrű, dyn-air párna). Ezek az eszközök segítenek a gyakorlatok helyes kivitelezésében és újabb kihívást jelentenek a gyakorlás során.

A Pilates Mat órákon lehet igazán hatékonyan megalapozni azt a testtudatot, ami szükséges a gépeken történő edzéshez vagy a Pilates Chair (Mve Fitness Chair) foglalkozások hatékony gyakorlásához.